JEEP WRANGLER Rubicon 2.2 CRD 2020: Stý test aneb zábavné testování s Rubiconem..!

29.06.2020 08:56

Minulý víkend byl ve znamení letošních prvních závodů v driftingu, které zastavil koronavir. Sobotní cesta se stala navíc začátkem mého testování aktuálního modelu Wrangler Rubicon s dieslovým čtyřválcem 2.2 CRD.

Startuji tlačítkem a ladím svou stanici, ovšem to co se line z repráků Alpine je úžasné. Audio má krásné výšky i bassy a čisté středy. Jedním slovem paráda. Infotainment Uconnect 8.4 s dotykovým displejem a navigací reaguje rychle na moje zadání. Zadní kamera je při couvání s tak velkým autem opravdovou výhodou.

Ještě než jsem se vydávám s autem do města a na akci směr mošnovské letiště, hledám zdroj těch skvělých "hudebních spodků," respektive subwoofer. Alpine tlačí dokonale bassy a je umístěný v zavazadelníku v podběhu pravého kola.

Po prvních kilometrech musím konstatovat, že Jeep Wrangler je zábavným, atraktivním a výkonným autem. Malí i "velcí" kluci se mnohdy za Jeepem otočí, jako za ženskou sukní a 200 koní s točákem 450 Nm umí s autem pěkně zacvičit. Osmistupňový automat řadí plynule a převádí výkon na všechna kola. Já si ovšem vypnul pohon předních kol a udělal si z vozu zakokolku.

Jedu omrknout sobotní situaci na letišti před nedělním Motomagazínem Speed Live. Hard Top s odnímatelnými panely střechy ale nevyužívám, protože pořád prší a prší.

Přijíždím před patnáctou hodinou k zadní bráně ostravského letiště v Mošnově. Ano, tady se každoročně pořádají "Dny NATO." Dnes to ovšem nebude o bojových vrtulnících, letadlech a akrobacii, ale o borcích co vyznávají motto: Dopředu jedině bokem. Na půl hoďky déšť jakoby ustal a jen mrholilo. Obešel jsem celou plochu a nafotil pro vás pár snímků.

Parkoviště bylo vcelku zaplněné, ovšem pořadatelé očekávali více fanoušků driftingu. Patrně jim to náklady nepokryje.

Všichni se baví závoděním a na tak špatné počasí je tu bezvadná atmosféra a pohodoví pořadatelé. Vydržel jsem tady téměř tři hodiny, ale už je čas vyrazit.

Komisař mě pouští, projíždím startem a vyrážím na další kilometry v teple kabiny Wranglera. Mimochodem sobotní Drift Challenge vyhrál jezdec z Lichtenštejnska s nádherným speciálem Toyota Supra.

Nedělní dopoledne se nese opět v dešti, kdepak slíbené odpolední sluníčko je v nedohlednu. Vyrážím do Beskyd a na svůj testovací úsek směr Frenštát a okolí. Auto obouvá pro Jeep tazvané univerzály, jenž v terénu nezklamou a na silnicí se chovají velmi solidně. Podávají vyrovnaný výkon. Projel jsem brodem přes potok, ale ještě před tím jsem přiřadil přední pohon a udělal si z auta čtyřkolku. Světlá výška činí 252 mm.

Škoda toho deště. I tak si užívám pohodovou jízdu a obdivuji, co všechno má ve výbavě Rubicon. Paket zima tady přidává vyhřívaná sedadla i volant. Paket bezpečnost znamená, že Jeep má nejen adaptivní tempomat, ale taky varování před čelním nárazem nebo monitoring mrtvého úhlu.

Líbí se mi přesné a adekvátně silné brzdiče pro auto, které váží téměř dvě a půl tuny. Vpředu i vzadu mají kotouče. Auto umí táhnout brzděný přívěs až o hmotnosti téměř 1.500 kilogramů.

A je tu Frenštát, zajíždím na parkoviště. Asistují mi k tomu přední i zadní senzory s kamerou. Chtěl jsem sundat střešní panely Hard Topu, ovšem už čtyři dny prší. Člověk si totiž z Rubiconu může udělat otevřené auto a navíc jde sundat i zadní část plastové střechy. Posádku potom chrání jen pevný trubkový rám, ale všichni si mohou užít vítr ve vlasech (podívejte se na ilustrační snímek staršího Wrangleru bez střechy).

Po sklopení zadního opěradla se otevře i celý zavazadlový prostor. V zimě zase vyjedete tam, kde ostatní budou šlapat, ale na druhou stranu nesmíte porušit zákony fyziky. Má je i čtyřkolka. Já bych volil jednoznačně tenhle diesel 2.0 CRD, ale nabídka zahrnuje rovněž přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec GME s výkonem 272 koní a s točivým momentem 400 Nm. Ten umí sprint z nuly na stovku za 8.6 sekundy.

Auto v obou specifikacích má elektronickou uzávěrku diferenciálu přední a zadní nápravy, permanetní pohon všech kol i elektricky odpojitelný stabilizátor přední nápravy. Za zmínku stojí LED technologie, kterou využívají nejen hlavní světlomety, ale i mlhovky a efektní denní světla umístěná v blatnících.

Pokud chce člověk za tyto peníze praktické a zábavné auto, lepší čtyřkolku nenajde. Za akčních necelých 1.300.000 korun je to hodně zajímavá nabídka. Navíc od renomované značky Jeep. S takovým vozem je radost testovat a byl to na webu dokonce můj "stý" test! Jirka Hyner



To Top