JEEP RENEGADE 1.0 Turbo 120 koní LIMITED 2020: Modernizované stylové SUV v testu..!

11.03.2020 11:38

S velkou radostí jsem před týdnem přijal nabídku vyzkoušet inovovaného malého "drsňáka" ikonické značky Jeep.

Na první pohled poznáte Jeep Renegade podle přepracovaného předního nárazníku a příplatkových ledkových kroužků hlavních LED světlometů. Nových detailů je samozřejmě více, ale za zmínku ještě stojí praktické madlo pátých dveří po vzoru většího Compassu nebo nové koncové lampy.

I když Renegade znamená "odpadlík," v prostorné a vzdušné kabině si připadám spíše jako král. Jsou tu všechny možné bezpečnostní asistenty, velký 8.4palcový dotekový displey s "obrazem v obraze" i hlasová asistentka.

Velmi rychle si zvykám na vyšší masku a tím i trochu jiný výhled na cestu vpřed. Taky si ladím zvuk rádia. Konektivita infotainmentu s Apple Car Play a Android Auto je zde samozřejmostí.

Helax mi tlumeně hraje a 120 koňový "litr" jde hezky za plynem. Během jízdy si přitom vychutnávám přesný šestistupňový manuál i řízení.

Během testu v Beskydech přede mnou padají ve větru autobusy z cesty jako hrušky ze stromu, Jeep si však na namrzlých cestách drží svoji stopu a šlape k mé spokojenosti.

Pochvalu zaslouží výborně odhlučněná kabina. Ruch od kol v Renegadu prakticky neexistuje, jen motor si občas zavrní. Udělal jsem si taky pauzu na jídlo. Při couvání na parkovišti mi jen výhled vzad malinko kazily širší "C" sloupky, ale na druhou stranu auto má přeci parkovací čidla (i přední). Prostorný kufr disponuje praktickým dvojitým dnem.

Musím přiznat, že jsem byl nejvíce zvědavý na litrový tříválec dopovaný turbem. A jaký je? Má poměrně nízko položený točivý moment 190 Nm, není proto nutné motor příliš vytáčet. Občas jsem v přístrojové kapličce neposlechl radu "šipky," zařadit vyšší převodový stupeň, protože mi připadalo, že právě teď si jednotka spokojeně pobrukuje.

Palubní počítač mi po pěti dnech ukazuje průměrných 6.6 litru s téměř nezajetým motorem. Spotřebu v kombinovaném režimu přitom výrobce uvádí s hodnotou 6.8 litru Naturalu na sto kilometrů. Říkám si: "Dobře ty!"

Necelý týden s 99tým autem v redakčním testu byl naprosto pohodový. Robustně a stylově působící SUV Jeep Renegade mě potěšilo prostornou kabinou, jízdními vlastnostmi, přesným řízením, inovativními technologiemi i rozumnou spotřebou. Pro testovanou předváděčku připravil prodejce navíc pozitivně nastavenou cenu. Dávám palec nahoru. Jirka Hyner

 Foto: redakce



To Top