HUNGARORING: Ferrari Challenge a Superstars Series na vlastní oči...

04.07.2012 16:06

S nečekanou nabídkou přišel kamarád. Dan Želinský získal opět možnost - hájit barvy týmu MenX Scuderie Praha v rámci seriálu Ferrari Challenge. V sobotu večer hned po akci Tuning Cat, kde byl Dan jedním z porotců vyrážíme. Dálnice byly poloprázdné a cestování velmi příjemné. Jen nám oběma vadilo omezení rychlosti na 100 km/h. v místech před Vyškovem, kde ŘSD nainstalovalo nová svodidla, bohužel tam zůstaly dopravní značky. Krátké omezení nás čekalo ještě před Bratislavou, ale jinak pohoda. Těsně za slovenskými hranicemí na maďarském území u čerpačky MOL (mimochodem tato společnost koupila tento týden síť našich stanic PAP OIL) ukazoval náš autoteploměr ve dvě ráno 30 stupňů! To si zítra na okuhu užijeme, říkám si. Koupili jsme dálniční známku (dostanete jen doklad a počítačový systém si zaznamená vaši SPZ) a pokračovali v jízdě k maďarské metropoli. Ve 03:15 jsem byli na místě v hotelu Ramada Resort, v klimatizovaném pokoji jsme si hned s chutí dali plechovku citronového piva Radler a konečně uleháme.

Po snídani vyrážíme v deset na okruh. Z hotelu je to cca pět kilometrů. Než dojedeme na VIP parkoviště, čeká nás asi 10 kontrol, ovšem čipová karta Corse Clienti na krku řeší vždy bleskový průjezd. Zaparkujeme, bereme si s Danem zavazadla a míříme do boxů. Po cestě ještě procházíme kolem Ferrari pavilonu, kde je připraveno občerstvení. Přiznám se, že nejvíce se těším na vynikající kávu. Kolem je k vidění snad na 30 modelů Ferrari, hlavně 458 Italia.

Kontrola, a zase kontrola, tak konečně vidíme kamion Scuderie Praha, stan a zázemí v boxech. Jsme zde “hosty” i se dvěma vozy 458 Italia pro Ferrari Challenge, jinak v místech kde pravidelně parkují vozy F1 Toro Rosso. Dokládá to letmý pohled na zem.

Náš tým MenX má zde špičkové zázemí s monitorem včetně kontrolního stanoviště na boxové zídce. Pokud nesleduje tým závod, panuje zde čilý ruch. Mimo Dana Želinského usedá do kokpitu Michael Vorba (někdejší vítěz českého poháru Octavia Cup) a Slovák Lubomír Jakubík.

Nejprve si uložíme v kamionu věci a hned vyrážíme na obhlídku hvězd a zázemí Hungaroringu samotného. Internacional Superstars Series startuje 11:15, třeba V. Liuzzi a C. Klien letos F1 nejedou, a tak ladí formu právě v tomto seriálu hvězd. U Audi Italia koukám - mění motor v jednom ze speciálů GT ještě těsně před závodem.

Klien sedlá Maserati Qutroporte (snímek níže), Liuzzi Mercedes AMG. Hledáme ho s Danem očima, a je tady, schovaný ve stínu. “Antonio, prosím, jen jedno foto,” říkám a Liuzzi těsně před závodem překvapivě souhlasí, přihodí úsměv a zvednutý palec.

Bylo odstartováno a s Danem zase míříme do stanu Scuderie Praha, kde pěkně ve stínu sledujeme dění na trati. Tedy raději, na sluníčku je tropických 39 stupňů! Asi jsem mu přinesl štěstí, Liuzzi závod vyhrává stylem start - cíl. Klien projíždí cílovou páskou až jako pátý.

A přichází náš čas. Start nedělního druhého závodu Ferrari je přesně ve 12:20. Užívám si možnosti projít boxovou uličkou, kde se za pár týdnů bude během GP F1 prohánět Alonso, Schumacher, Vettel i Hamilton. Přicházím na startovní rošt přímo pod hlavní tribunou. Na signál zde čeká smečka “nabroušených” Ferrari 458 Italia. Dan si vyjezdil během sobotní kvalifikace desátou pozici. Věřím, že si ji udrží i během závodu. Za ohromného povzbuzování tribun je odstartováno. Jede se na 30 minut, bez jakékoliv zastávky.

Na trati v malebném kopcovitém prostředí se Dan po startu propadl na jedenáctou pozici. Po patnácti minutách se pomalu dotahuje na Zlobina z Ruska, kterému začínají odcházet gumy. V předposledním kole mu Dan dává 4 sekundy na kolo a Zlobin zlobí a zlobí, nechce Želinského pustit před sebe. A konečně, v předposlední zatáčce před cílovou rovinkou se mu to podařilo. Dan uhájil 10 kvalifikační čas i v závodě samotném.

V jeho autě kde se teplota blíží k 60 stupňům je závod úmorný, a to ještě Danovi vypadla trubička z “camelbacku,” kde má pití. Klimatizace se ve vozech nepoužívá, protože trochu ubírá na kroutícím momentu. Téměř dehydrovaný jezdec okamžitě po dojezdu hledá něco na pití. Tak a máme konečně čas udělat i několik společných fotek a také já si vyzkouším sedačku "458."

Ve stanu na druhé straně boxů je další občerstvení včetně malé jídelny, kde nechybí hromada nealko nápojů a ovoce. Je nejvyšší čas vyrazit na oběd, míříme tak do Corse Clienti. Dáváme si výborné těstoviny, ananas, zákusky, a konečně skvělou kávu. Vše zapíjíme neslazenou minerálkou. Prostě paráda s dokonalým servisem Ferrari. Všechno zde funguje jako oficiální značka hodinek seriálu - HUBLOT.

Vracíme se do boxů a ještě sledujeme třetí závod Ferrari nazvaný Coppa Shell, kde mimochodem jede s černým strojem Lubomír Jakubík. Po dojezdu se loučíme, odevzdáváme čipové karty a míříme na naše parkoviště, kde už na nás čeká téměř uvařené auto. Dane, teď zase řídím já a přídávám úsměv jako Liuzzi. Zapínám klimatizaci a jedeme domů do Ostravy.

Dane díky, také zdravím všechny ze Scuderie Praha, zdravím celý tým MenX! Mám zase další krásný zážitek ze sportovního víkendu, tentokráte na Hungaroringu, děkuji. Jirka Hyner

 

 


 



To Top