HONDA CB125F 2021: Vyšší výkon, nižší hmotnost i spotřeba (VIDEO)..!

23.09.2020 15:31

Nejnovější malá Honda patrně potěší nejen začínající jezdce. Všestranný a dobře ovladatelný stroj prošel inovačním procesem. Japonský výrobce při jeho modernizaci podal devatenáct patentových přihlášek. K dispozici bude ve třech barevných odstínech, jež vidíme níže na snímcích.

Za revidovanou kapotáží, respektive malým větrným štítkem najdeme nový přístrojový digitální panel. Ukazuje rychlost, otáčky motoru, najeté kilometry, stav paliva a zařazený rychlostní stupeň. Přední světlomet i zadní koncová lampa využívají LED technologii.

Novinka se vzducem chlazeným motorem eSP (enhanced Smart Power) je vybavena technologiemi pro snižení tření pístů ve válcích. Výrobce uvádí, že se kombinovaná spotřeba snížila na 1.5 l na sto kilometrů. Dojezd se tak podle techniky jízdy řidiče prodloužil na více než 800 km.

Dosavadní hodnoty čtyřtaktního motoru činily 10.6 k při 7.750 otáčkách s točivým momentem 10.2 Nm při 6.250. Nově má Honda 10.9 k při 7.500 otáčkách a vyšší točák 10.6 Nm nastupuje již při 6.000 ot. za minutu.

Podvozek nabízí sebejistou ovladatelnost a zadní tlumiče dostaly pět úrovní nastavení. Přednímu kotouči o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem sekunduje bubnová zadní brzda. Díky systému CBS se při její aktivaci zároveň přidává ta přední.

A co pohodlí jezdce i spolujezdce? Vrchní hrana přepracovaného sedla je teď o 15 mm výše a nový údaj 790 mm je celkem v pohodě i pro nižší postavy. Ergonomie se patrně malinko změnila, protože stupačky jsou více vpředu. Rozvor kol je 1.980 milimetrů.

Pohotovostní hmotnost činí 117 kg, což je o 11 kg méně. Tisková zpráva neuvádí cenu, ani kdy se nová motorka vyráběná v italské továrně Hondy na jihu země dostane k dealerům. Předpokládám, že částka za mašinu bude atakovat hranici 70 tisíc korun. Podívejte se na CB125F podrobněji na videu. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Honda



To Top