GORDON MURRAY Automotive T.50: Globální premiéra patrně nejdokonalejšího supersportu světa (VIDEO)..!

07.08.2020 08:20

Dnes se zastavím o doslova dech beroucího superauta, za kterým stojí jedna z největších světových osobností v oblasti automobilového designu a konstrukce Gordon Murray. Jeho nejnovější vůz definuje především kvalita materiálů, maximální přesnost a jednoduchost vizuálních úprav. Nikde to není patrnější než v kokpitu. Britští dodavatelé jsou zodpovědní za hlavní komponenty kabiny a stojí za všemi aspekty vynikajícího T.50 včetně motoru.

Jde o jednotku 3.9-litre V12 Cosworth GMA i nejlepší převodovku současnosti. Monokok a "bezpečnostní buňka" ve stylu F1 poskytují výjimečnou ochranu cestujících. Zasklení supersportu má na svědomí sklo, jež je o 28% tenčí než to běžné. Přineslo to další úsporu na hmotnosti vozu.

Každý prvek je vyroben stoprocentně na míru a je vytvořen britskou společností, která vede ve svém oboru. Murray posunul možnosti dodavatelů na jejich hranice možného, aby nabídl vynalézavost, nejvyšší kvalitu a novou úroveň váhy automobilu. Suchá hmotnost T.50 činí jen 957 kilogramů.

Konstruktér a v mnohém vizionář Gordon Murray se rozhodl vytvořit vozidlo, které by překonalo všechny ostatní a podpořilo tak jeho inovativní inženýrské umění.

Ze 100 zákazníků T.50 má přitom každý možnost setkat se s britským odborníkem Murrayem, aby prodiskutoval své auto a přizpůsobil jej uvnitř i zvenčí. Součástí tohoto procesu jsou rovněž úpravy sedadel, volantu a pedálů. Jsou přizpůsobeny každému majiteli. Zajistí, že T.50 bude vždy ergonomicky dokonalý a individualizovaný pro každého kupujícího.

Celková hmotnost vozidla 986 kg je téměř o třetinu nižší než u typického supersportu. Podvozek i tělo je vyrobeno z prvotřídních uhlíkových vláken. Vana monocoque poskytuje výjimečnou tuhost. Panely z karbonových vláken navíc zajišťují lehkost konstrukce.

Výkon limitovaného britského modelu T.50 s jednotkou V12 činí 663 koní. Disponuje točivým momentem 467 Nm, přitom 71 procent "točáku" je dostupných již při 2.500 otáčkách za minutu. Podívejte se na video prezentaci za účasti Gordona Murrayho, který pracoval dlouhá léta pro Brabham a McLaren.

Doplním, že od roku 1991 do roku 2004 Murray vedl také tým McLaren Cars, aby navrhl silniční supersportovní vozy McLaren F1 a Mercedes-Benz SLR McLaren. Dne 4. srpna 2020 prezentoval profesor Murray dnes zmiňovaný supervůz T.50, což je "logický nástupce" modelu McLaren F1. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress

 

__________________________________________________________________

 Zdroj a foto: Newspress



To Top