FORD FIESTA 2022: Aktualizovaný hatchback nabídne nové technologie, elektrifikované motorizace i vyšší komfort (VIDEO)..!

16.09.2021 13:22

Automobilka dnes poprvé ukázala podobu nové Fiesty, která přichází se sebevědomým inovativním vzhledem, rozšířenou nabídkou technologií a vyspělými mild-hybridními motorizacemi. Níže vidíme i zvýšenou verzi Active a sportovní ST.

Expresivnější vzhled dodává Fiestě na atraktivnosti a současně přináší výraznější vizuální odlišení jednotlivých výbavových linií, kterými jsou Trend Edition, Titanium, ST-Line a Active. Zároveň dochází ke změnám nabídky barev laků, vzorů kol a provedení interiéru. Česká nabídka nebude zahrnovat specifikaci Vignale.

Díky nejnovějším technologiím je modernizovaná Fiesta lépe připravena na inteligentní a propojenou realitu provozu. Standardem jsou nově LED světlomety, přičemž na přání budou k dispozici Matrix LED, které zabraňují oslnění protijedoucích řidičů a zároveň upravují světelný kužel aktuálním podmínkám.

Dalšími technickými novinkami Fiesty jsou digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12.3palce a funkce informování o nebezpečí v okolí nebo varování před najetím na dálnici v protisměru. Na základě údajů z přední kamery a navigačního systému vůz řidiče upozorní zvukovým i vizuálním signálem, pokud na dálničním nájezdu mine dvě značky "zákaz jízdy v jednom směru."

Palubní modem FordPass Connect umožňuje ovládat některé funkce vozu na dálku prostřednictvím mobilní aplikace. Lze takto odemykat a zamykat dveře, v případě vozů se samočinnou převodovkou spustit motor, zjistit poslední známou polohu auta a dokonce i ověřit hladinu paliva, stav alarmu, tlak v pneumatikách, životnost oleje i řadu dalších parametrů.

Konektivita nové Fiesty zároveň zajišťuje datové přenosy potřebné pro funkce "Live Traffic" a "Informace o nebezpečí v okolí." První z nich umožní dynamické přepočítávání trasy podle hustoty provozu, druhá upozorní řidiče na potenciální nebezpečí na trase i v případech, že je skryté za zatáčkou a jinými vozy.

Infotainment SYNC 3 dokáže ovládat přehrávání, navigaci a připojený telefon jednoduchými hlasovými pokyny. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™ a jeho osmipalcová dotyková obrazovka podporuje ovládací gesta zažitá z chytrých telefonů. Při zařazené zpátečce se na ni přenáší obraz ze širokoúhlé zadní kamery.

V nabídce nechybí ani adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a rozpoznáváním dopravních značek, který automaticky udržuje bezpečný podélný odstup. Ve vozech s automatickou převodovkou dokáže brzdit až do úplného zastavení i opětovně uvést vůz do pohybu, což značně usnadňuje jízdu v kolonách. Aktivní parkovací asistent pomůže s vyhledáním vhodného místa a následně do něj vůz navede, ať už podélně nebo kolmo. Řidič ovládá pouze akcelerátor, brzdy a převodovku.

Elektrifikované motorizace snižují spotřebu i emise. Mild-hybridní systémy EcoBoost Hybrid se 48voltovou elektroinstalací zlepšují hospodárnost i dynamiku vozu. Sedmistupňová samočinná převodovka Ford Powershift s rychlým a plynulým řazením přispívá k dalšímu zvýšení komfortu.

Ford dnes zároveň představil nejnovější 3dv. Fiestu ST, vyvinutou opět v režii Ford Performance. Sportovní model získal světlomety Matrix LED, sportovní sedadla vlastní konstrukce a nové designové prvky včetně přední masky v šedém odstínu "Chrystaline" a sytě zeleného laku karoserie "zelená Mean." Nejvyšší točivý moment motoru byl navýšen na 320 Nm (+10%). Přikládám video prezentaci všech tří variant včetně ST. Jirka Hyner

 

Motorizace 2022:

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 koní, emise CO2 118-144 g/km a homologovaná spotřeba 5.2 - 6.4 l/100 km
  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 125 koní, CO2 emissions 111 - 138 g/km a spotřeba 4.9 - 6.1 l/100 km
  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 koní, CO2 111-133 g/km, spotřeba 4.9-5.9 l/100 km
  • Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost 200 koní, CO2 139-153 g/km a spotřeba 6.1-6.8 l/100 km
 
 Zdroj a foto: Newspress a Ford Czech


To Top