EICMA MILANO 2019: Honda uvádí CBR1000RR-R Fireblade i skútr SH 125i..!

05.11.2019 14:51

Z nových strojů, jenž představuje na motocyklovém veletrhu v Itálii největší světový výrobce v oblasti jedné stopy mě oslovily modely Honda CBR1000RR-R Fireblade a kompletně modernizovaný skútr SH 125i.

Honda Fireblade je 28 let synonymem skvělé ovladatelnosti, vyváženosti a potěšení z jízdy. S rokem 2020 otevírá japonská značka její novou kapitolu v barvité historii supersportu.

Díky inspiraci seriálem MotoGP, speciálem RC213V a jeho homologovaným silničním sourozencem RC213V-S je stroj CBR1000RR-R Fireblade pro rok 2020 poháněn nejsilnějším řadovým čtyřválcem, jaký kdy společnost Honda vyrobila. Výkon 215 koní s maximálním točivým momentem 113 Nm a hmotností 201 kg mluví za vše.

Model CBR1000RR-R ve variantě SP je navíc vybaven druhou generací poloaktivního odpružení Öhlins Electronic Control s vidlicí NPX a zadním tlumičem Öhlins TTX36 Smart-EC, novými čtyřpístovými radiálními předními brzdovými třmeny Brembo Stylema a stejným zadním brzdovým třmenem Brembo, který je použit u RC213V-S.

A teď zase něco do města a jízdu "kolem komína." V Evropě mimořádně populární skútr SH125i vstupuje do roku 2020 jako praktický nový stroj. S odkazem na mnoho milionů prodaných kusů počínaje modelem SH50 z roku 1984, přichází SH125i s výkonnějším a úspornějším motorem spojeným s elegantním inovovaným "tělem," které díky upravené konstrukci rámu nabízí o více než 50 procent více odkládacího prostoru.

SH125i získal rovněž kapalinou chlazený čtyřventilový motor s technologií, který splňuje požadavky emisní normy EURO 5. Kromě vyššího maximálního výkonu a svižnější akcelerace se nový jednotka vyznačuje oproti předchůdci také nižší spotřebou paliva. Výrobce uvádí výkon téměř 12.5 koně a spotřebu 2.25 l na 100 kilometrů.

Součástí standardní výbavy je kromě systému Idling Stop rovněž systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Nově zkonstruovaný rám nejenže zlepšuje ovladatelnost, ale také vnitřní prostor. Díky tomu nově nabízí schránku pod sedlem o objemu 28 l.

K vyšší praktičnosti a komfortu přispívá USB nabíjecí zásuvka i inteligentní klíč Honda Smart Key umožňující ovládání vrchního kufru. Optimalizací prošla geometrie odpružení zadního kola. Oba zmiňované stroje dostaly pro rok 2020 rovněž nové barvy. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Honda

 



To Top