BMW 2 ACTIVE TOURER 218d: Radost pro celou rodinu...

19.10.2014 19:46

Třída rodinných automobilů je dnes v Evropě velmi populární. Proto není divu, že zde největší světový výrobce luxusních vozů v těchto dnech vstupuje. K testování jsem dostal čerstvou novinku německé prémiové značky, respektive kompaktní MPV s pohonem předních kol.

 

 

Musím dodat, že už minulý týden při úvodní prezentaci modelu a zahájení jeho prodeje jsem se s autem krátce svezl. Víkendové testovaní však přišlo na řadu až během uplynulých dnů. Model BMW řady 2 Active Tourer jsem dostal ve specifikaci 218d, půjde patrně brzy o nejžádanější provedení tohoto vozu.

 

 

Má cesta vedla tentokráte z Ostravy do centra Valašského království, přímo do Valašského Meziříčí, kde jsem našel krásné místo pro snímky testovaného auta. Pravda krále Bolka Polívku jsem zde nepotkal, ale slunečné prostřední kostela sv. Jakuba Většího mě učarovalo.

 

 

Po cestě jsem si užíval výborně nastaveného podvozku, který rozhodně svými schopnostmi předokolku nepřipomíná. A hlavní důvod? Motor je posunut za přední osu směrem ke kabině, konstruktérům se tak podařilo vytvořit téměř ideální těžiště vozu 50:50. "Dvojka" sedí na silnici prostě skvěle. Příznivce pohonu všech kol mohu uklidnit, do prodeje příjde také provedení xDrive.

 

 

Palubní počítač mi ukazoval po přibližně sto kilometrech spotřebu 4.6 litru nafty, což je údaj příjemný. A to jsem jezdil v režimu Sport. Řidič má k dispozici celkem tři - Komfort, Sport a Eco Pro. Tedy o další ještě nižší spotřebě není pochyb.

 

 

BMW řady 2 Active Tourer má na délku 4.342 mm, na šířku 1.800 a na výšku 1.555 mm. Rozvor náprav disponuje hodnotou 2.670 mm, jenž vypovídá o prostornosti interiéru. Na nedostatek místa si nebudou stěžovat ani cestující ve druhé řadě sedadel. Pochvalu si zaslouží přední sedačky s výborným vedením těla. Nevyjímaje precizní osmistupňové (příplatkové) převodovky Steptronic.

 

 

Zavazadelník má objem 468 litrů a disponuje dvojitým dnem. Ovšem působí ještě větším dojmem. Zadní sedadla jsou posuvná a opěradla sklopná. Lze je rozdělit rovněž v poměru 40:20:40. Flexibilitu prostoru v kabině umocňuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce proti směru jízdy. Zavazadelník je možno otevřít také pomocí čidla, tedy pouze pohybem nohy.

 

 

Jelikož mýma rukama prošly téměř všechny modely BMW, hledal jsem v autě věci, které udělají řidiči opravdu radost z jízdy. Přes služby ConnectedDrive se dostanete díky aplikacím ke spojení se světem. Nechybí zde elektrické ovládání pátých dveří, ani další technologické a praktické vychytávky.

 

 

Individualizovat si můžete auto pomocí verzí Luxury Line, Sport Line nebo M Sport. K výbavovým highlightům patří například head-up displey, prosklená střecha nebo automatický parkovací asistent.

 


Zastánce úsporných dieslů potěší verze 218d s výkonem 150 koní a 330 Nm točivého momentu, kterou jsem testoval. Dynamický projev se zrychlením z 0 na 100 za 8.9 sekund je realitou. Výrobce uvádí v tomto případě kombinovanou spotřebu 4.1 l nafty na 100 km. A ptáte se na cenu? Ta začíná na částce 746.200 korun.

 

 

V nabídce Active Toureru od BMW jsou tři benzínové a tři dieslové motorizace. Tu základní tvoří 218i, jde o benzínový tříválec o objemu 1.5 litru s výkonem 136 koní a 220 Nm točivého momentu. Vrcholnou verzi tvoří dvoulitrový čtyřválec 225i o výkonu 231 k a 350 Nm. Ovšem cena se vyšplhá až na 894.400 korun. K dispozici je výhradně s osmistupňovou automatizovanou převodovkou Steptronic od ZF. Startovací motorizace 218i má cenu 631.800 korun.

 

 

BMW tímto modelem patrně potěší motoristy, kteří mají možnost získat za rozumné peníze úsporné a luxusní rodinné MPV s vynikajícími jízdními vlastnostmi a těmi nejvyspělejšími technologiemi dneška. Jirka Hyner

 



To Top